Sunday, February 28, 2010

"Kisah Paling Seram - Gengblogger.com"



Pada tahun 1993 Tapah perak  batu 3 inilah lokasi berlakunya kejadian datangnya pontianak di depan rumah opahku...keadaan sekeliling yang berhutan dan alir sungai yg betul2 terletak dibelakang rumah  menenangkan ibuku yg baru melahirkan adikku..bayi yg berumur 2 hari masi dengan tali pusat berbaring d sebelah ibuku...sambil menyusukannya...mmg menjadi kebiasaan ibu akan balik ke tapah dan melahirkan baby di situ..

hari berlalu dengan cepat...malam kunjung tiba..jam menunjukkan sekitar 1-2 pagi..hanya opah,ibuku dan adik drumah...kuat angin berbunyi sehinggakan ibuku terpaksa menyelimutkan adik dengan kain yang lebih tebal..namun kelihatan adik semakin menangis...tanggapan ibuku mungkin perut adik dimasuki angin

gambar ini dipercayai betul mengikut analisis gambar yg dilakukan oleh sekumpulan photographer

Opah yg kesorangan tidur d ruang tamu...terdengar tangisan adikku yang tidak berhenti2..mereka tak sedap tidur dgn keadaan adikku yang tidak henti2 menangis..ibuku bckp ngn opah "imah tak tau knp adik asik nangis ni..da ubuh minyak angin" opahku tidak memalingkan kepala hanya asik mendodoikan adik yg x henti menangis..di dalam hati opah ''mudah2n ade org jenguk ke umah dan dpt tlg redakan adik"

tup tup...x sampai beberapa minit pintu di ketuk...

opah: hah..da ade org dtg...adelah teman kita limah...

opah dengan muka tenang dan sedikit gembira membuka pintu dengan perlahan.........

seorang perempuan yg duduk membelakang yg hanya menampakkan rambut panjangnya terpaku disitu....
 yg herannya opahku lansung tidak bersyak wasangka ..perasaan lebih kepada gembira..dan lebih mengherankan opahku lansung tidak kenal perempuan tersebut namun hanya terdetik untuk menjemput masuk...

"hah..ape terjenguk kat situ..mehla masuk" .

Perempuan itu masih lagi membelakangkan opahku dan hanya ketawa melalak...suaranya spt keluar dari hidung...setelah perempuan itu masuk..opahku seolah2 tersedar dan melihat bulu roma nya semua naik tegak ke atas..."Astagfirullahalazim"ucap opahku yg berumur sekitar awl 70an.

Cepat2 opahku menjenguk perempuan tersebut dan didapati perempuan tersebut menuju ke dapur..rupa2nya "uri baby" Allahuakhbar... itula uri baby yang belum di tanam merupakan habuannya..tin dimana uri adikku diletak bawah dapur mengeluarkan buih darah dan bergerak sedikit....
doa opahku"ya Allah lindungila aku daripada syaitan yg di rejammmm!!" bergegas opahku kedapur...
dengan perasaan yg berani opahku terus berkata"Kalau kau syaitan segeralah kau pergi!!"menguatkan suaranya...
 pontianak itu hanya mengilai....dan mengilai...dan menunjukkan memalingkan mukanya...lansung tidak menampakkan rias muka hanya kehitaman hanya mata merah seperti lampu yg  kelihatan


 
 
Opahku dengan perasaan merendahkan diri kepada Allah tunduk dan menutup mata....membaca ayat Kursi yg terakhir...ulangan ayat yg terakhir diulang sebanyak 3 kali berturut2...panahan petir kedengaran kuat sangat dan jeritan syaitan yg direjam kedengaran....Selepas opah mencelikkan mata...Alhamdulillah keadaan kembali tenang dan bergegas melihat keadaan ibu dan adikku yg baru lahir...Dan bacaan yasin dibuat semalaman...

Alhamdulillah keadaan tenang sampai kesubuh...menurut opahku...mmg kejadian tersebut bukan satu yg dihairankan..kerana alir sungai yg begitu dekat serta angin yg kuat memungkinkan pontianak sampai ke rumah.
Org2 tua byk mengatakan mahkluk halus mmg mengikuti arah aliran sungai dan angin..Allahualam

Cerita ini sentiasa menjadi igauan kami sekeluarga..mmg banyak cerita yg menyeramkan..tapi cerita ini dipilih kerana syaitan itu telah menampakkan dirinya...sekian

p/s skg keadaan rumah opah da elok..coz da ramai jiran...

p/s/s  cerita ini benar dan mendapat pertolongan opah -penceritaan semula..suh opah cite balik lebih detail..ade yg ym x caye...





 

15 PoTpeT(◕‿◕.):

dizzydude said...

ishh..seramnye..pic tuu betul ker?

mYpRecious said...

errrk.. ni betul2 seram neh...

~ ReD ~ said...

err...pic tu...betul ker????

Lekir said...

errr... nak baca pun tokleh concentrate.. pic tu menghatui betul la. hahahaha

Nurizaihan(◕‿◕.) said...

hahahahah...ha ah..pic yg jau tu betul..yg second close tu x betul...selamat membaca..:)

aminpunyastory said...

wah... seram2... :)

Fia Abas said...

seramnyer huuuu..takut..sguh berani opah kamu ye?

Nurizaihan(◕‿◕.) said...

bukan kerana berani tak berani..kalau opah2 ni mmg besanya hati drg kuat..hehehe

DJF CloSet said...

fuh...cerita pertama yg mmpu buat aku meremang... cerita yg ke 11. hum..bole thn....

Misz_zana'85 said...

takuttnyerr, nyesal bace..huhuh :((

Matt Nazriee Hassan said...

seram..seram... tahniah

khairolghani said...

seramnya..kalau dah sampai munculkan diri,memang seram sangat la jawabnya..

Nurizaihan(◕‿◕.) said...

yela..time taip cite ni pn seram..time mak cite pn seram...

cyberboy said...

aisey,biar betul

cobraeite said...

nak..petik cerita ni untuk masuk lam paper leh tak

Post a Comment